lördag 31 januari 2009

träning och åter träning


Ja 2009 år första inlägg, och det kommer att handla om cykling. gaaahhhh!

Nämnde i mitt sista inlägg att jag försäker ta upp mitt gamla cyklande vilket jag gjort med råge, under januari månad kom jag upp till totalt 25 timmar gnidande på cykeln, inte då mycket om man jämför med de som cyklar på elitnivå, men för en kille med licens i veteranklassen är det relativt mycket.

För ovrigt har livet sin gilla gång, arbetar med att putsa på hemmet, dvs finlirar lite, målar lister snickrar innertak, änra och byter ut inredningsdetaljer.

Ha det så gott,

Mvh
Wolf (AKA Fritz)

3 kommentarer:

Tidsmästarinnan sa...

nämen hallå!! är du tillbaka, vad kul!!

Hur många mil blir det på 25 timmar? Det är ju mer än en halv arbetsvecka för tusan gubbar. Själv funderar jag på att köpa en stegräknare. Funderar.

Attans vad snyggt ni får där hemma...

Ha det gott!
Susanne

Anonym sa...

Kvack!!
är du tillbaka *skratt*
jag har oxå funderat på att ta upp mitt cyklande...men....jag ooorkar inte ..och sen är det inge kul att cykla längst blåsiga åkrar, jag vill cykla i skog eller mitt i Stockholm city *ler*
Hmm..nu måste jag räkna jag cyklade i snitt 3 timmar om dan..det blir...21 timmar i veckan...och det var..8 år sedan *jippi*...noot!
Jaja,hoppas ni har det gött iallafall,jag har ju redan bjudit ned frugan hit så vi syns :-)
Kramar

Jessika sa...

Vad roligt att du bloggat igen!

Har inte bloggat på länge. Inte så mycket tid och har som du fastnat i träningen i stället. Ett sundhets tecken eller kanske ålders :).

Jag har börjat styrketräna som en tok igen, och jag mår jättebra av det.

Ha det bra! Från Jessika i fd Gula Villan T-åkersbon.