söndag 13 april 2008

tripp trapp...

... ja bara två dagar kvar, usch vad jag tjôtar om detta. Till vad undrar ni? Jo utlottningen förstås!

Men men i alla fall har jag idag klarat av min livs första trädgårdsmässa, och visst fanns det mycket fint där, speciellt en Pool (bara så du vet Karin). hrm
Trots detta (ingen pool) blev det rätt så mycket inköp, men det mesta får frugan visa på sin blogg så ni får hålla er till tåls när hon behagar göra ett nytt inlägg =)

Men jag fyndade i alla fall ett Lavendelträd som genast fick sig en plats i köket. Snyggt! Tycker jag i alla fall.

Det som egentligen gav mest behållning var att vi äntligen fick träffa några andra som bloggar, det var den mycket trevliga M som har bloggen "Drömmar om Gotland" hon hade även sin trevlige make P och deras bedårande dotter F, jag säger som frugan man blev ju bebissjuk så charmig som hon var. Det var jättekul, att sedan P har samma intresse som en annan i LIF gjorde ju inte saken sämre =)
Efter trädgårdsmässan masade vi oss hemåt, men kunde inte låta bli och stanna till i Kista C. där har man i sin ungdom (är fortfarande ung så ni vet) arbetat som Ordningsvakt, fast centrumet var ju inte så stort på den tiden. Rätt så schysst, där fyndade jag en skjorta (av nya favvo märket "Bläck") och hur går ordspråket ?? Något som typ "Trygga män är inte rädda för att ha rosa skjorta" eller något liknande =) Galgen är för överigt inköpt på Indiska.


Jag tackar och bugar för alla fina kommentarer jag har fått angående vår lilla bebis, dvs gammelkatte Loke, saknar honom vansinnigt mycket, och det kommer att dröja innan man kommit över den här förlusten.

Ha en nu en trevlig söndagkväll, frugan och jag skall 21:30 (eller är det 22:0) parkera oss framför tv´n och kolla på "Dr Martin".

Tschüss
Wolf

6 kommentarer:

Snäckornas sjö sa...

Hej på dig, Vargen ;-)

Jo då, allt är bra...lite less på bloggen bara, hittar liksom inte så mycket inspiration. Men det är väl som C säger att man gick ut för hårt i början...

Livet snurrar på och snart är det dags för de nationella proven...SUCK OCH STÖN :-( Valde mellan svenska och engelska eller historia och religion som mina ämnen. Och just nu ångrar jag mig bittert...p.g.a. de nat. proven...blääähhh!!!

Jag beklagar sorgen angående kissekatten :-( Så sorgligt och bedrövligt att ta farväl av en älskad familjemedlem. Har gjort det en gång och kommer aldrig mer göra det... C får åka till Ultuna när det blir dags...

Ska bli spännande att se vad ni inhandlade på mässan!! Och vilket snyggt lavendelträ (var det, va?) du köpte!!! VILL HA!!! Är de svåra att sköta? Och kan man köpa sådana i "vanliga" blomaffärer? Tvivlar att sådana finns här i Öre...Frågade om olivträd i somras och de skakade bara på huvudet och tittade på mig konstigt ;-)

Ha det bäst!!! Hälsa hustrun! Kramar/ M

Tidsmästarinnan sa...

hej!
vad synd att ni var på mässan idag och inte igår, när jag var där! Och så var ni i Kista efteråt, och där knallade ju vi också omkring idag... men alltså!! Vad kul det hade varit att få säga hej till dig och Karin!
Och ett lavendelträd handlade jag också på mässan)...

Vilken himla fin katt ni har haft, det såg ut som han hade det toppen där i ditt knä. Man saknar sina godingar som bara den (i mitt fall hundar).
Kram på dig och frun!
(nu håller jag andan tills lottningen på hyllan, hoppas hoppas hoppas...)

Radhusdrömmar sa...

Hittade hit via Tidsmästarinnan.
Kul att ni också var på mässan, jag och Susanne som har ovan nämnda blogg var också där.
Det var ju mycket fint, ett sånt lavendelträd fick följa med mig hem också.
Jag vill hemskt gärna vara med i utlottningen av den fina "hylla"n som du snickrat ihop. Hoppas att det inte är försent bara...

Ha det gott!
/Johanna

NICOLINAS BONING sa...

Halloj där...the man in pink ;-)

Jag får verkligen beklaga sorgen efter "gammelkatten".
Man blir verkligen fäst vid sina husdjur och jag blir då som en riktig hönsmamma bara det nyses till det allra minsta!

Tänk att det finns leksingar överallt där ute i hela stora Sverige...och inte behöver vi vara infödda heller ;-)

Kramar/Birgitta

Betonggården sa...

Hemresan gick bra, men energin efter en underbar dag försvann när vi hörde om Engla på radion. Vi känner inte Engla eller hennes anhöriga, men jag fick både psykiskt o fysiskt ont av att höra det... :( Saknar ord. Väl hemkomna har jag setat och hållt om min lilla gullunge och bara varvar ner.

Skriver om dagens strapatser imorgon istället.

...

Vill i alla fall tacka för en trevlig (men alldeles för kort!) fika. :) Både jag & P kände oss alldeles upprymda av att träffa så trevliga människor!

Anonym sa...

Hahaha Makaber *me like*
Har lagt ut finfina bilder,på mig själv :-0 på bloggen *muahahaha*
Vad ska ni (du &Frugan) ha giftburken till????
Ni får den gratis om ni kommer och hämtar den ;-)