onsdag 19 december 2007

Måla!



Då fler här uppskattar den franska lantliga stilen aka "Shabby chic" borde vi som gillar detta få rabatt hos färgaffärn eller vad tycker ni? Men samtidigt borde det finnas lite tips och knep som alla borde dela med sig, själv håller vi på och målar skänkar skrivbord och skåp, senare idag kommer en säng från slutet av 1800-talet som vår minsta dotter skall få, som också skall målas.
Min fru och jag målar med roller och pensel, tyvärr med varierande resultat. Jag funderar på att köpa en färgspruta, dock inte de från biltema utan en av bättrekvalitet. Vad tror ni om detta?

Har ni andra tips för att få ett bra resultat?

Ha en bra onsdag,

M.v.h.

Wolf

1 kommentar:

NICOLINAS BONING sa...

Hallåj...en man i vår krets...fniss...kul:-)
Det där med rabatt på vit färg har jag oxå funderat på...snacka om att det går åt en och annan liter.
Min man köpte en färgspruta på ClasOlsson (felstavat...jag vet)och den är INTE bra,men en dyrare av bättre kvalitet kanske funkar bättre?
Jag har iaf förbjudit honom att ens försöka en gång till på något av mina sk fynd.
Det är ändå jag som blir tvungen att rätta till det efter hans stordåd sen...och då är det lika bra att penseln får gå varm från början;-)
Hälsn/Birgitta