fredag 25 januari 2008

Ska vi börja om?

I mitt förra inlägg så efterlyste jag om någon visste om en hästgård till ett rimligt pris.

Nu har vi hittat ett, MEN! Det är i ungefär samma skick som det hus vi nu bor i var för c:a 6 år sedan. Dvs. rustat för c:a 50 år sedan. Vilket gör att jag känner ett viss motstånd, jag ser alla resor fram och tillbaka till sopstationen med alla gamla korkmattor etc. Men istället så tänker jag att nu får ni vara med och ge oss en vink hur vi skall göra.

Huset har precis som vårt nuvarande hus hade när vi flyttade in två kök, uppvärmningen är ved och el, etc. ja ni ser på bilderna hur det ser ut, jag tog inte med alla bilder men de som jag visar visar egentligen hela huset. Begärt pris är 950 000:- fast jag är säker på att det blir budgivning och att det minst kommer att kosta 1,5 milj. Tomten är på strax över 8000 kvm.

Ge oss råd!

Kram
Wolf

9 kommentarer:

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Ja , det där är ett dilemma . Vi letar oxå hus , men vi vill liksom ha ett som är klart , jag vill i alla fall inte stå vareviga helg med tapeter hit och färg dit. Jag vet mannen är oxå less på allt snickrande , man blir ju aldrig klar . Men med tanke på hur erat nuvarande hus ligger , om jag förstått rätt , nära en väg , så verkar ju det där lite lugnare ?!
Huset ser ju jättefint ut dessutom !!
Kan inte råda mer , men kan ni inte hyra ett stall någonstans i stället :-)
Trevlig helg och hälsa Karin !
Kram/Lotta

Anonym sa...

Hallojsan :-)
Min första fråga är då, vart ligger detta nya hus? Eftersom vi är mitt inne i en mega renovering så tycker jag personligen att det ser ut att kunna bli mycket jobb för er..men väljer ni att anlita någon så är det ju inga problem. Annars så är ju precis jättebra och tomten helt suverän :-))
Något helt annat! Du får JÄTTEgärna skicka ner en synth"platta" till mig :-))) (Släng me lite D.A.F och OMD) DM behöver jag inte där har jag redan allt :-)

NICOLINAS BONING sa...

Jaadu...vi lämnade ett precis färdigrenoverat hus och flyttade in i vårat nuvarande och känner att nu äntligen har jag hittat hem!
Det beror alldeles på om ni vill ha en hästgård eller inte...som ser jättemysig ut...och är den inte "färdig" så får man den ju som man vill till slut (efter en MASSA slit);-)
I kväll så hade jag verkligen,verkligen velat vara i Ejendals arena...gråter nästan av ånger över att jag sa till älsklingen att pengarna behövs till dotterns bröllop istället...snyft...men vi vann iaf...HÄRLIGT,nu är vi på G igen:-)
Måste sluta nu,älsklingen väntar i sängen och undrar säkert vart jag tog vägen...fniss...jag som bara skulle stänga av datorn:-)
Kramar/Birgitta

H ennA sa...

Hejsan!
Onekligen känns det som huset har potential, men det ser ut att vara en hel del att göra...trädgården ser ut att vara finfin :-)
Det beror ju på om ni vill ha ett renoveringsobjekt eller inte..Har ni hästar?!

Må så gott!

kram/ Anne

Snäckornas sjö sa...

Hallå på dig!

Svar på första frågan: huset ser jättefint ut (utanpå), samma med tomten (ägorna). Inuti har huset charm, såg en vedspis skymta, och det lilla jag såg tror jag att det även har stor potential. Sen beror det ju på hur mycket ni orkar lägga ner på renovering o.s.v. kan man leja bort vissa saker, underlättar det...Men fint var det, tycker jag!

Andra frågan: har sett Beowulf, eller rättare sagt, sett den bitvis. Inte riktigt my cup of tea. C såg hela, han gillade den, men han är också ett större fantasyfilm-fan än vad jag är. Den är häftigt gjord (och vill man inte läsa en klassiker, kan man ju alltid säga att man har sett den ;-)).

Kram/ M

Tidsmästarinnan sa...

jag får alltid hjärtklappning i fråga om nya hus, det är så roligt att fundera och drömma... sen är det ju hur svårt som helst att väga för och emot. Är ni säkra på att det blir så mycket budgivning i dagens läge förresten? Tycker det verkar ha stannat av ganska mycket här runt Stockholm åtminstone.
Ja det här vet jag inte vad det var för råd egentligen... öhh.
Lägg ett skambud, kanske?
Ha det gott!

Lilla Blanka sa...

Jag mailade Karin och sa att det ser underbart ut, men så var det det där med egen betesmark...Ja,
det beror väl också lite på var priset landar..Hamnar det lite lägre så har man ju möjlighet att hyra in renoveringshjälp och då behvöer ni ju inte "göra om allt" själva och så går det hyggligt fort. Men det verkliga sättet att få reda på om man skall köpa eller inte är att åka dit och KÄNNA efter med hjärtat och inte hjärnan...då vet man att man gjort rätt val tycker jag. Lycka till!
Kram
Mia
PS Pyssla om Karin nu så hon piggnar till snart

Änglahem sa...

Jaaa..Bourne filmen var bra!! Me like.
Ser jättefint ut på bilden!! men orkar ni verkligen börja om? (Viskade hon)
Det verkar ju som om det är ut med allt!!! och börja om med skalet.
Men ser onekligen fint ut som sagt och ligger ju så mycket bättre till än erat nuvarande av vad jag förstått. Man ska ju trivas och känna att det är rätt.

Hälsa Karin. Är hon illa därann stackaren?

Låt oss veta hur det blir i husbytaraffären.

Kramis
Ulrika

Änglahem sa...

Vänta lite...är det ett hus till på tomten?? Där kan jag bo och bli piga!!*hihi*

Tjing