söndag 6 januari 2008

Skissen på biblioteket




Hallå,

Nu är första skissen på hur biblioteket skall se ut färdig. Bokhyllorna kommer att byggas´med reglar som sedan kläs i något tunt material, antigne massonit eller spån, på dess kommer jag sedan sätta tunna brädor som jag borrar hål i för att återanvända alla hyllplan från våra ivar bokhyllor, framtill på reglarna kommer vi sätta någon snygg list antingen att vi köper en snygg list, eller så får jag äntligen inviga min handöverfräs .... vrmmmm! Bokhyllorna kommer nertill ha golvsocklar och upptill kommer det vara taklist allmogevarianter både uppe och nere, elementet under fönstret skall kläs med ett elementskydd (någon som vet var man hittar rotting??). TAKET skall helt kläs in och reglas upp efter engelsk modell dvs. ett rutsystem med reglar som sticker ner och sedan utsmyckas med lister. i mitten skall det vara antingen en fyrkantig "box" eller en rund. Vi har inte bestämt oss ännu. och i den skall en kristallkrona hänga. Det kommer att bli "skitsnyggt" (tror jag i alla fall) ursäkta franskan! Den andra bilden visar på ett ungefär hur taket kommer att se ut.

Ni får ursäkta mina konstnärliga egenskaper i paint, jag gjorde skissen på 5 minuter. Jag hoppas kunna visa resultatet i slutet av mars, fast det helt färdiga med böcker etc får ni kolla in hos frugan.

Ha en underbar kväll, det skall vi ha, minstingen har fått sömnpulver och mellersta dottern skall strax i säng, och sonen skall jag "knacka med en hammare" så han somnar tidigt, det där har Frugan och jag ofta diskuterat alla pratar om hur svårt det är för småbarnsföräldrar att umgås tu man hand, vi har aldrig haft det problemet, DET ÄR NU NÄR DE ÄR STÖRRE som problemen börjar komma grrrrrrr!!!!

Kram
Wolf

6 kommentarer:

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Det där ser ju riktigt bra ut !
Hoppas du snickrar lite bättre än du "paintar" ;-)
Ser fram emot resultatet !
Min man älskar sin överhandsfräs och har gjort mycket snyggt med hjälp av den .
Ha det bra !

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Jag igen , fråga en tapetserare om rotting de brukar veta !

Änglahem sa...

Hej Wolf,

Det ser ju jättebra ut!!
Taket låter ju något avancerat förstås, men snyggt utan tvekan.
Ser framemot mars för att se resultatet! Du har ingen press Alls på dig nu...*hihi*, det är det luriga med att tala om i förväg vad man planerar att göra, men det fixar du. No problemas...

Ha det gött!
Kramis
Ulrika

Ann-Catrin sa...

Oj...man blir ju imponerad...ska verkligen bli spännande att se fortsättningen!!
Ja du det där med barn när de börjar bli stora.. säger man inte små barn små problem.. stora barn stora problem.
I vår familj är det vi "gamla" som lägger oss först.. sen händer det saker på nerdervåningen..tror det är då de börjar leva upp. man kan känna massor av dofter.popcorn, varma mackor..etc. Inte lika kul sen på morgonen när man ser spåren dock!!
Jasså du har arbetat som vakt i globen, då känner du säkert min sambo, han har arbetat där sen de byggde Globen, han arbetar i Globen City som drifttekniker.
Anders Sjöström..lång, blond säger alla men gråhårig är han.. stora ögon,har synts oxå på flera reklampelare för olika saker.
Någon som känns vid?
jobba på nu..men njut en smula oxå!
Kram A-C

NICOLINAS BONING sa...

Å jag som trodde att det bara var piffningen kvar...fniss...men det är ju bild på en annans bibliotek ju:-) Snyggt kommer det att bli verkar det bli om man går efter din skiss och mycket målande beskrivning!
Jag har en utmaning till dig på min sida...om du vill förstås.
Kram/Birgitta

Tidsmästarinnan sa...

oo, vilket härligt bibliotek det kommer att bli! Själv är man ju nöjd om man får upp en rullgardin då och då... :-)
Snickra lugnt!
Susanne