fredag 8 februari 2008

Angående hundar

Jag har noterat att frugan har skrivit positivt om Bullterriers på sin sida, som hon även skriver så skulle jag ha en annan åsikt. Där träffade hon på mit i prick, personligen tycker jag att dessa hundar är direkt ******* men men smaken är ju som baken. Personligen vill jag ha större hundar, och fick jag bestämma vad som skulle möta mig i dörren så är det en Rhodesian Ridgeback eller en Rottweiler, fast förstnämnda är en stor favorit.
En kompis (RIP) hade en Bullterrier vid namn "Dixie" och latare hund fick man leta efter, ofta när jag stod och väntade på honom för som han sa "Jag skall bara rasta hunden" så möttes man av honom bärandes på hunden, eller så såg man han gå i väg med något som BOKSTAVLIGEN släpades i kopplet. Hunden vägrade helt enkelt gå.

Men men här är två bilder på Ridgebacks, en som visar när de är stora och en som de ser ut som valpar.


Ha en trevlig helg.

Wolf

4 kommentarer:

NICOLINAS BONING sa...

Hej där!
Jag skulle lätt kunna ta alla 3 valparna...men jag tycker ju att djur är söta när dom är små,även dom fula;-)
Jaså,det bidde inget byte av renoveringsobjekt...förstod på ditt inlägg att du är ganska nöjd med det beslutet.
Snygga matsalsmöbler,finns ju hur mycket snyggt som helst egentligen,men det ska ju passa in både storleksmässigt och designmässigt...och det verkar ju som att du är lite sugen på det här möblemanget så det är väl bara att slå till...om frugan håller med förstås;-)
Ha en skön helg och kram på dig leksingen/Birgitta

Anonym sa...

Du, skaffa en Irländsk Varghund dom är huur goa som helst och stora ;-)
Trevlig helg

Anonym sa...

Hmm, fast varghunden har ju fått sitt namn för att det är en jakthund, som skall jaga och ta hem Varg ;-)
Benton (min irländska varghund) höll med om att han ser ut som en varg (?) men det där med kalv förstod han inte :-0 (han är ju trots allt bara 90 cm i mankhöjd)
Ha en fortsatt trevlig helg, själv ska vi dricka vin och måla brunt i genomgångsrummet ikväll....det blir nog bra *muahahahaha*

Snäckornas sjö sa...

Den afrikanska lejonhunden är en underbar ras, håller med. Förra hundens bästa vänner var en schabrador och just Rhodesian Ridgeback. Riktigt fina är de. Rottis är jag inte så förtjust i, men de är vackra.

Jag är såååå sugen på en Dobermann igen, men C ställer sig lite tveksam till det förslaget (räcker med en hund...och ja, jag håller väl med). Var ute och surfade igår och studerade en massa dobbis-skönheter...suck! Kanske någon gång...